دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

علت برگشت خال بعد از سوزاندن

۱۲ بازديد

علت برگشت خال بعد از سوزاندن
خال ها نقاطی رنگی با اندازه های متفاوت هستند که ممکن است به طور مادرزادی در بدن یا صورت افراد وجود داشته یا در اثر عوامل مختلفی همچون قرار گرفتن در نور آفتاب به وجود آمده باشند. وجود این خال ها در برخی مواقع و به دلیل موقعیت قرارگیری، رنگ یا اندازه آنها ممکن است موجب آزار فرد و ناراحتی آنها گردد.

خال های صورت و همچنین خال هایی که سطحی برآمده دارند از جمله خال های آزاردهنده می باشند. روش‌ های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط فرد بهترین آنها را پیشنهاد می‌دهد. عدم حذف حاشیه خال، منجر به رشد مجدد خال و ظاهر شدن یک نقطه تیره در محل حذف می‌شود. به‌ دلیل فعالیت سلول ‌ها، احتمال رشد مجدد خال برای افراد زیر 30 سال بیشتر است. برای جلوگیری از برگشت خال بهتر است به مراکز معتبر با تکنولوژی ‌های پیشرفته مراجعه کنید.

علت ایجاد خال‌

تعداد خال ‌ها در بدن افراد توسط ژنتیک تعیین می‌شود. با این حال مشخص نیست که چه عاملی باعث بروز و ظهور آنها می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث گسترش خال‌ها می‌شود. خال‌ها به ‌ندرت سرطانی هستند؛ اما اگر خالی دارید که به طور ناگهانی تغییر می‌کند و یا ظاهری غیرمعمول دارد، توصیه می‌شود برای معاینه آن نزد پزشک بروید.

انواع خال

  1. خال سطحی : رنگ این نوع خال ها معمولاً قهوه ای، اندازه آنها کمتر از5 میلی متربوده و سطحی هستند. خال های سطحی به طور معمول در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید ایجاد شده یا به طور مادرزادی در افراد وجود دارند.
  2. خال درمال : خال های درمال برآمده، به رنگ پوست و در برخی موارد قهوه ای رنگ هستند.
  3. خال ترکیبی : این نوع خال ها همانند خال های درمال برآمده ولی تیره یا قهوه ای رنگ بوده و به طور معمول دارای مو می باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.