شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

لایه برداری پوست

۱۲ بازديد

لایه برداری پوست

لایه برداری به حذف سلول‌های مرده پوست از روی سطح پوست اشاره دارد. لایه برداری پوست را می‌توان به صورت مکانیکی، با استفاده از اسکراب‌های ساینده بر روی پوست یا به صورت شیمیایی، با استفاده از اسکراب‌هایی که حاوی انواع خاصی از اسید‌ها هستند انجام داد. این ترکیبات سلول‌های مرده پوست را بدون سایش حل کرده و از بین می‌برند.

گاهی اوقات احساس می‌کنیم که پوست صورت شادابی و براق بودن همیشگی را ندارد و باید لایه مزاحم و زشتی را از روی پوست صورت برداریم. در لایه برداری صورت یا پیلینگ صورت که توسط اسکراب صورت، ماسک‌های لایه بردار یا روش‌های دیگر انجام می‌شود، سلول‌های مرده یا آلودگی‌ها از سطح پوست و درون منافذ پاک شده و پوستی سالم و تازه به شما هدیه داده می‌شود. آیا لایه برداری پوست خوب است؟ چگونه پوست صورت را لایه برداری کنیم؟ چگونه لایه بردار خانگی بسازیم؟ اگر دوست دارید همه چیز را در مورد لایه برداری پوست صورت بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

در صورتی که پیلینگ پوست بیش از اندازه معمول انجام شود، آنچه باقی می‌ماند پوستی قرمز است که پوسته می‌دهد. شاید برخی افراد با دیدن این علائم پوستی تصور کنند که لایه برداری به درستی انجام شده و در حال مشاهده نتایج رضایت‌بخش لایه برداری هستند! یا حتی شاید فکر کنند لایه برداری بیشتر، پوست‌های جدیدتر و شفاف‌تری را روی صورتشان باقی می‌گذارد! ولی این باور کاملا غلط است. با مشاهده پوست قرمز و پوسته‌های ریز روی آن، در واقع هشداری به شما است برای اینکه باید لایه برداری را متوقف کنید و با فواصل زمانی طولانی‌تری پیش بروید.

پیلینگ چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که پیلینگ صورت چیست باید گفت پیلینگ یا همان لایه برداری پوست روشی است که می‌توان توسط آن سلول‌های مرده را از لایه سطحی پوست پاک کرد. در واقع در حین لایه برداری با جدا کردن این لایه پوستی، پوست صورت روشن‌تر می‌شود. این فرآیند موجب می‌شود محصولات مراقبتی مانند کرم، سرم و … در عمق بیشتری از پوست نفوذ کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.