دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

بیماری های پوستی خارش

۱۲ بازديد

بیماری های پوستی خارش

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند. برای درمان آن بهتر است که علت خارش پوست را بدانید.

خارش پوست، حسی آزاردهنده است که شما را وادار به خاراندن پوست می‌کند. گاهی نیز موجب حسی شبیه به درد می‌شود. خارش اغلب موضعی بوده و شما در یک ناحیه از بدن احساس خارش می‌کنید. اما گاهی نیز در تمام بدن احساس می‌شود. همچنین گاهی همراه با خارش راش‌های پوستی یا کهیر نیز دیده می‌شود. خارش ممکن است به حدی شدید باشد که خواب شب را مختل کند. علل خارش ممکن است مهم نبوده اما گاهی نیز به دنبال بیماری‌های جدی ایجاد می‌شود.

علائم خارش پوست چیست؟

شما ممکن است خارش را در ناحیه خاصی از بدن مانند دست‌ها، پاها یا کل بدن احساس کنید. گاهی اوقات خارش به صورت طولانی‌مدت با فرد همراه است و یا به مرور تشدید می‌شود. همانطور که شما پوست را می‌خارانید یا مالش می‌دهید، خارش ممکن است بدتر شود و توقف خارش ممکن است سخت باشد. همچنین ممکن است خارش بدون هیچ‌گونه تغییری در پوست همراه باشد یا همراه با هر کدام از علائم خارش بدن زیر دیده شود:

  • قرمزی
  • برجستگی پوست، لکه‌های پوستی یا تاول
  • خشکی و ترک‌خوردگی پوست
  • پوست زبر و چرب.

 

سیتریزین یک داروی ضد هیستامینی است که به عنوان یک داروی آنتی‌هیستامینیک برای درمان علائم حساسیتی مانند آلرژی، رینیت آلرژیک، آنفلوانزا، علائم سرماخوردگی و سایر علائم حساسیتی استفاده می‌شود. این دارو معمولاً به عنوان قرص‌های زنجیره‌ای مانند "زیرتک" و "ری‌زال" در دسترس است. اما باید بدانید که قرص سیتریزین خواب آور است و این یکی از عوارض جانبی آن است. این اثر جانبی معمولاً به دلیل تأثیر دارو بر روی سیستم عصبی مرکزی رخ می‌دهد، که می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و افزایش خواب‌آوری در برخی افراد شود.

 

با این حال، میزان تأثیر سیتریزین بر روی خواب ممکن است از فرد به فرد متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است حساسیت بیشتری به این اثر داشته باشند و بنابراین بعد از مصرف سیتریزین، خواب‌آلودگی یا خواب‌آوری آشکارتری را تجربه کنند. از این رو، توصیه می‌شود که قبل از مصرف سیتریزین و یا هر دارو دیگری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر شما در مورد تأثیرات جانبی ممکن از جمله خواب‌آوری نگران هستید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.