چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد

۱۲ بازديد

بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد

اکنون بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد را با هم بررسی می کنیم. پرتوهای لیزر با طول موج مشخص به پوست تابیده می شود و توسط رنگدانه ها جذب می شوند و گرما حاصل از آن موجب (آسیب ریشه مو میشود و باعث میشود که رشد مو اتفاق نیفتد یا نتواند خودشو باز سازی کند)، در نتیجه دیگر مویی رشد نمی کند.

اشتباه شماره ١ – برای حذف موهای زائد – شما برنامه لیزر و دوره درمانی خود را رعایت نکردید

 

بدن ما یک چرخه رشد مو متشکل از آناژن (مرحله رشد)، تلوژن (مرحله استراحت) و کاتاژن (مرحله گذار) دارد. این امکان وجود دارد که هر تار مو در هر زمانی در مرحله رشد متفاوتی قرار گیرد. لیزر فقط در مرحله رشد فولیکول را از بین می برد، به همین دلیل است که برای بیماران درمان های متعدد در بازه زمانی معین حیاتی است. این کار تضمین می کند که تمامی فولیکول های مو در ناحیه درمان مورد هدف لیزر قرار گیرد و باعث شود که مو به راحتی از بین برود.

حدود شش هفته طول می کشد تا چرخه رشد موهای شما  کامل شود و شش تا هشت جلسه طول می کشد تا به نتایج مطلوب برسید. به طور معمول کلینیک زیبایی شما یک برنامه ی برنامه ریزی شده برای درمان به شما ارائه می دهد و مهم است که به آن پایبند باشید. در غیر این صورت، ممکن است با اثرات درمان تداخل داشته باشید از لیزر موهای خود جواب مطلوب نگیرید، پس در نتیجه طبق برنامه زمانبدی شده ی کلینیکتان جلسات خود را کامل به اتمام برسانید.

 

اشتباه شماره ٢ – شما فراموش کرده اید که اصلاح کنید

 

قبل از انجام لیزر موهای زائد لازم است موهای محلی که قرار است لیزر بر روی آن انجام شود کوتاه شود. چرا؟ زیرا هر مویی روی بدن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد پوست یا سوختن آن شود. مهم است که از قبل لیزر با ژیلت یا تیغ اصلاح کنید، نه موم یا موچین. وقتی اپیلاسیون می کنید یا از موچین استفاده می کنید، فولیکول مو را از زیر پوست خود می کشید و آن را بطور کامل درمی آورید. شما به این فولیکول های مو نیاز دارید زیرا لیزر آنها را برای همیشه از بین می برد.

پس در نتیجه قبل از لیزر موهای زائد حتما با تیغ یا ژیلت محل را اصلاح کنید. 

 

اشتباه شماره ٣ – شما از آفتاب دوری نکردید

 

از آنجایی که لیزر موهای زائد از نور متمرکز برای سوزاندن فولیکول های مو استفاده می کند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تایم لیزر می تواند باعث افزایش رنگدانه ، زخم یا سوزش شود. دو هفته قبل و بعد از درمان حتما از نور خورشید دوری کنید. هنگامی که زیر نور خورشید قرار می گیرید، حتما از یک ضد آفتاب با طیف وسیع و مرغوب استفاده کنید. به این ترتیب پوست خود را از رنگدانه و همچنین سرطان پوست در امان خواهید داشت.

پس در نتیجه دو هفته قبل و بعد از لیزر موهای زائد خود در معرض آفتاب قرار نگیرید، درصورت قرار گرفتن در آفتاب حتما از کرم های ضد آفتاب مرغوب استفاده کنید.

 

اشتباه شماره ۴ – شما داروهایی را مصرف میکنید با تکنسین خود در میان نگذاشته اید

 

آیا می دانستید برخی از داروها می توانند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون شوند؟ به همین دلیل مهم است که لیست داروهای خود را قبل از درمان به تکنسین کلینیک خود درمیان بگذارید. صد در صد یک کلینیک معتبر و باتجربه در زمینه حذف موهای زائد حتما داروهایتان سوال خواهد کرد. داروهای خاصی که ضربان قلب نامنظم را درمان می کنند، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد مالاریا و داروهای هورمونی می توانند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون شوند.

پس در نتیجه قبل از انجام لیزر تمام بیماری ها و داروهایی را که مصرف میکنید با پزشک کلینیک در میان بگذارید. 

 

اشتباه شماره ۵ – شما آرایش خود را قبل از انجام لیزر پاک نکردید

 

اگر در حال انجام لیزر موهای زائد روی صورت خود هستید، مهم است که قبل از آن آرایش خود را پاک کنید . حفظ آرایش می تواند باعث سوزاندن پوست یا ایجاد لکه های تیره طولانی مدت توسط لیزر شود. در ضمن حتی از زدن عطر نیز خودداری کنید. الکل موجود در عطرها می تواند پوست شما را تحریک کند.

پس حتما قبل از انجام لیزر آرایش نکنید و از زدن عطر در محل درمان خودداری فرمایید. 

 

اشتباه شماره ۶ – شما از قوانین مراقبت های بعد از لیزر پیروی نکردید

 

در حالی که لیزر موهای زائد غیر تهاجمی است و نیازی به استراحت بعد از درمان ندارد، ولی چون بعد از انجام لیزر پوست بسیار حساس است، قوانینی وجود دارد که باید بعد از درمان از آنها پیروی کنید. علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب، همانطور که در بالا ذکر شد، باید از دوش، جکوزی، اتاق بخار یا هر چیزی که دارای گرما است و در پوست شما گرما ایجاد میکند، خودداری کنید چون پوست حساس شما را تحریک می کند.

 

اشتباه شماره ۷ – کلینیکی رفتید که از فناوری ارزان قیمت یا دستگاه های لیزر تقلبی استفاده می کند

 

بیماران حذف موهای زائد در حال حاضر کلینیک های لیزر زیادی برای انتخاب دارند که می تواند گیج کننده باشد. با توجه به تعداد زیادی از آن کلینیک ها که درمان های خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند، چگونه می توانید عاقلانه انتخاب کنید؟ توصیه می کنیم قبل از برنامه ریزی برای اولین قرار ملاقات خود، از بیماران فعلی که در آن کلینیک تحت درمان هستند صحبت کنید. همچنین عاقلانه است که از کلینیک بپرسید که از کدام مارک دستگاه لیزر استفاده می کنند. نام دستگاه و نام کلینیک را به صورت آنلاین تحقیق کنید تا مطمئن شوید که از نظر بالینی ثابت شده و ایمن است. حتما تحقیق کنید که دستگاه لیزر موهای زائد آنها توسط یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی معتبر جهانی تولید شده است و مجوزهای جهانی لازم را دارد


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.