پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

عوارض کرم پودر روی پوست

۱۲ بازديد

عوارض کرم پودر روی پوست

یکی از عوارض استفاده از کرم پودر که دامن‌گیر افراد با پوست چرب می‌شود، جوش‌زدن صورت حتی پس از استفاده از بهترین مارک کرم پودر است. همان طور که می‌دانید از کرم پودر برای پوشاندن عیبو صورت و یکدست کردن رنگ آن استفاده می‌شود. به همین دلیل معمولاً چند ساعت و گاه یک روز کامل روی پوست می‌ماند. افرادی که صورت چرب دارند و از کرم پودر نامناسب یا حتی گاهی تقلبی استفاده می‌کنند، منافذ پوست خود را با انبوهی از رنگدانه و مواد شیمیایی دیگر پر می‌کنند.

مسدودشدن منافذ پوست به جوش‌زدن صورت می‌انجامد. از سوی دیگر این افراد باید توجه داشته باشند که از کرم پودر آنتی آکنه استفاده کنند. این محصولات فاقد چربی و الکل بوده و پوست را سنگین، چرب یا حساس نمی‌کنند. به این ترتیب با خیال راحت‌تری می‌توان آن را به مدت چند ساعت روی پوست تحمل کرد.

پیر و چروک شدن پوست یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم پودر به مدت طولانی است. در واقع بهترین حالت این است که از کرم پودر به‌صورت موقت و برای زمان کم استفاده کنید. یک حقیقت تلخ درباره کرم پودر این است که هر چه ماندگاری محصول بیشتر باشد، آن محصول سنگین‌تر است. این مواد سنگین اگر برای مدت طولانی روی پوست قرار بگیرند،‌مانع از تنفس طبیعی آن می‌شوند. پوستی که در طول روز نتواند به‌خوبی تنفس کند، به مرور به کمبود اکسیژن دچار می‌شود.

کبود اکسیژن در پوست به ازبین‌رفتن کلاژن و تحلیل در ساخت آن می‌انجامد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که پوست مراحل طبیعی بازسازی خودش را به‌خوبی انجام ندهد. نقص در عملکرد بازسازی و ترمیم پوست، به چروک شدن پوست می‌انجامد. اگر می‌خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید، مصرف کرم پودر را به حداقل برسانید و از کرم پودر با ماندگاری زیاد دوری کنید؛ مگر اینکه اضطراری برایتان پیش بیاید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.