پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

کمدون

۱۲ بازديد

کمدون
کمدون ها در اصل زمانی در سطح پوست دیده می شوند که غدد تولید کننده چربی به دلیل چربی اضافی پوست و سلول های مرده پوست مسدود شوند. در چنین مواقعی منافذ پوست به صورت برجسته دیده می شوند. تخلیه کمدون چیست ؟ جوش های سر سیاه، جوش های سرسفید، جوش های بسیار بزرگ و چنین عارضه هایی، انواعی از کمدون ها هستند.

پوست همیشه در حال بازسازی است. سلول‌های جدید ایجاد می‌شوند و سلول‌های قدیمی می‌میرند و می‌ریزند. سلول‌های قدیمی گاهی اوقات می‌توانند منافذ پوستی شما را مسدود کنند. اگر منافذ مسدود شود روغنی که توسط غدد موجود در فولیکول تولید می‌شود نمی‌تواند منافذ را ترک کند. سلول‌های پوست و روغن با اکسید شدن جمع شده و تیره می‌شوند و در نهایت کومدون به وجود می‌آید. فشردن یا دست‌کاری مداوم کمدون ها باعث برجستگی‌های قرمز، زخم‌های قرمز باز، خراش، پوسته و دلمه می‌شود که می‌تواند به مرور زمان به یک گره یا کیست پیشرفته تبدیل شود، در نتیجه تخلیه کمدون ها می بایست توسط پزشک انجام گردد.

دلایل ایجاد کومدون

از دلایل رایجی که سبب بروز جوش های سرسیاه و سرسفید می شود محبوس شدن فولیکول های مو می باشند. سلول های پوستی در یک روند طبیعی از سطح پوست جدا می شوند تا جای خود را به سلول های جدیدی بدهند. بعضی اوقات سلول های مرده پوست در داخل فولیکول های مو حبس می شوند و وقتی که این سلول های مرده با چربی طبیعی پوست که توسط غدد چوبی پوست تولید می شوند ترکیب شوند منافذ پوستی مسدود می شوند و کومدون ها به وجود می آیند.
از دیگر دلایلی که سبب بروز کومدون ها می شوند عبارتند از:

  1. مصرف بیش از حد لبنیات
  2. استعمال دخانیات
  3. رژیم های غذایی که دارای چربی و قند زیادی می باشند.
  4. بالا بودن زیاد رطوبت پوست (اغلب به دلیل استفاده نادرست از کرم مرطوب کننده رخ می دهد).
  5. بالا بودن زیاد رطوبت هوا
  6. لیزر درمانی پوست و یا استفاده نادرست از لایه بردار ها و اسکراب های شیمیایی
  7. صدمه دیدن فولیکول های مو به دلیل کندن موها
  8. شست و شوی نامناسب و شدید پوست
  9. استفاده از برخی از مواد شیمیایی و پماد ها و برخی از لوازم های آرایشی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.