پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

رگ های عنکبوتی

۱۲ بازديد

رگ های عنکبوتی

واریس عنکبوتی یا رگهای عنکبوتی، رگ‌های کوچک و برجسته سیاهرگ هستند که مانند شاخه‌های درخت یا تارعنکبوت به نظر می‌رسند. واریس تارعنکبوتی معمولاً در زیرپوست (روی ساق پا، ران یا صورت) دیده می‌شود و برخلاف واریس طنابی، پوست بدن را برجسته نمی‌کند.

واریس عنکبوتی یکی از زیرشاخه‌های بیماری واریس است که از رگ‌های پیچ‌خورده، متورم یا بدون تورم در پوست با رنگ‌های آبی، قرمز یا رنگ پوست ظاهر می‌شود. رگ عنکبوتی معمولاً بیشتر از سایر بخش‌های بدن، پا، لگن، باسن و صورت را هدف قرار می‌دهد؛ اما چه دلیلی باعث می‌شود تا به واریس تار عنکبوتی دچار شویم؟ چگونه می‌توانیم درصد ابتلا را پایین بیاوریم؟ در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی دقیق‌تر این بیماری بپردازیم.

واریس عنکبوتی چیست؟

آیا تابه‌حال خطوط آبی یا قرمزرنگی را در ران‌ها یا ساق پایتان دیده‌اید؟ خطوطی که می‌توانند بسیار کوچک یا درهم گره‌خورده به‌اندازه یک توپ پینگ‌پنگ باشند! این‌ها واریس نامیده می‌شوند.

واریس به سیاهرگ یا مویرگ‌های زیرپوست گفته می‌شود که به دلیل مشکل دریچه رگ در عبور خون ایجاد می‌شود. اگر دردناک و متورم باشد واریس طنابی است و اگر تنها علامت آن شکل تارعنکبوت در زیرپوست باشد، واریس عنکبوتی نام دارد. رگ‌های عنکبوتی مانند واریس‌های حاد، درد و ناراحتی ایجاد نمی‌کند و دلایل مختلفی مانند ژنتیک و تغییرات هورمونی در بروز آن‌ دخیل‌ است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.